czwartek, 12 kwietnia 2012

Pizza wyśmienita gruba ,Stuffed Crust jak w pizza hut

Składniki

Ciasto:
0,5 kg mąki przennej tortowej
od 3 do 5 łyzek dobrej jakości oleju
1 łyzka cukru
1 płaska łyżeczka  soli
1/3 paczki drożdzy

Sos:
koncentrat pomidorowy
oregano
pieprz
czosnek(ja używam kostek knorr)

Farsz:
 wedle gustu,podaje z czego ja robiłem

20 dag sera gouda
paczka sera mozzarella (akurat z Kauflandu)
jedna cebula
jedna papryka czerwona
jedna papryka zielona
puszka kukurydzy
pepperoni








Przygotowanie

Na początek pewna uwaga ,aby pizza nie była spalona nalezy sprawić sobie kamien do piekarnika można nabyć np przez allegro dla tych co nie chcą wydawac na takie cudo ,jest prosty sposób ,z pewnością została wam po jakimś remoncie płytka ,należy taką sprawdzic czy nie jest zabrudzona jakims środkiem szkodliwym dla zdrowia typu klej itd ,pamiętajcie aby umyć bardzo dokładnie!

Kolejność przyrzadzania opiszę na moim przykładzie,jak komu wygodniej

Najpierw bierzemy szklanke ,wsypujemy pokruszone drożdze ,sypiemy 1 małą łyżeczkę cukru i zalewamy ciepłą wodą .Uwaga woda nie moze być za ciepła !

Ja robiłem w dużej szklance z ok 270 ml wody, aby ciasto było pulchne i grube.

przygotowujemy składniki




  W mojej pizzy  zastosowałem coś nowego z serem mozzarella.Cały ser mozzarella przekroic należy na pół,jedną połowe trzemy a druga kroimy na plasterki

Nastepnie włączamy piekarnik (w moim przypadku elekryczny) góra,dół 200c,pamietamy ze płytka jest w środku.
Zabieramy się za robienie ciasta ,mąke przesiewamy do miski ,dodajemy sól ,cukier
w ilości podane w składnikach ,dolewamy 3 łyzki oleju,oraz drożdze .Ciasto wyrabiamy (jak chyba nie trzeba pisać ) w zaleznosci jakie ciasto chcecie lub jeśli jest zbyt suche mozna dolac oleju .Wyrobione ciasto przykrywamy i odstawiamy na 30 min.

Zabieramy się za sos ja polecam koncentrat pomidorowy pudliszki lub kotlin są bez dodatków konserwantów i dobre w smaku  .Zawartość przenosimy do dużej szklanki lub miseczki dodajemy ok 2 łyżeczek oregano,w zaleznosci od dostepności ja dodałem kostke knorra czosnku oraz pieprzu ,dolewamy trochę wody najlepiej przegotowanej aby rozcieńczyć sos i całosć mieszamy i odstawiamy ..

Po odczekaniu ,upewniamy się ze piekarnik jest nagrzany.wyjmujemy ciasto i je kroimy na dwie części .Jedną połowke wałkujemy aż uzyskamy koło o satysfakcjonującej grubości.Blachę na pizze smarujemy olejem układamy ciasto i je lekko rozciągamy na bokach aby było większe niz tacka ,nastepnie układamy plasterki sera mozzarella na krawędzi i wydłużoną czescia ciasta zawijamy do wewnątrz .Smarujemy górną cześć ciasta elejem nie za dużo ,nastepnie smarujemy sosem dodajemy ser wymieszany mozzarelle i goude  ,dodajemy papryke,cebulę,kukurydzę i na samą górę pepperoni całość posypujemy jeszcze oregano ,można jeszcze troche posypać serem.

(Ja robiłem jedna na raz ,ale można użyć dwóch płytek i zrobić dwie na raz pizze )

Wkładamy pizze na płytke i pieczemy od 17 do 21 minut





A oto efekt końcowy



Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz