sobota, 7 kwietnia 2012

Piegusek przekładany, otulony waflem

Składniki

Ciasto:


margaryna (użyłam Palmy),
szklanka niemielonego maku,
1,5 szkl. cukru,
0,5 szk. mleka,


4 jajka,
2 szkl. mąki,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,

Krem:


1/4 l. słodkiej śmietanki,
galaretka truskawkowa,


Dodatkowo:


dżem (użyłam dżemu truskawkowego),
wafle




Przygotowanie

Margarynę, mak, cukier i mleko zagotować razem około 5 minut, często mieszając, aby nie przywarło. Zostawić do wystudzenia.
Gdy masa ostygnie dodać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i dobrze wymieszać. Z białek ubić pianę i delikatnie dodać do ciasta. Piec ok. 45 min w temp. 180 C.

Krem: galaretkę rozpuścić w połowie wody podanej na opakowaniu, zostawić do wystudzenia. Śmietankę upić, dodać tężejącą galaretkę.

Ciasto przeciąć na pół, przełożyć kremem, spód i wierzch posmarować dżemem i obłożyć waflem.



Ja miałam jeszcze brzoskwinie, więc dodałam je do kremu.



Ciasto z dedykacją dla forumowiczek:
ReniaJ, jolka60, f-K, Alicja9, Satina
w podziękowaniu za wskazówki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz