środa, 30 listopada 2011

Mchali z buraków

Składniki

1 średni burak czerwony
10 orzechów włoskich
natka pietruszki
oliwa z oliwek
kilka kropli octu balsamicznego
ew. czosnek
pieprz, sól






Przygotowanie

Ugotowanego buraka utrzeć na tarce o grubych oczkach. Orzechy pokroić, albo i nie. Natkę pietruszki drobno posiekać.
Wszystko razem wymieszać, polać niewielką ilością oliwy z oliwek z dodatkiem kilku kropli octu balsamicznego.
Sól, pieprz do smaku.
Podawać schłodzone.




Przepisu oczywiście nie wymyśliłam, ale przystosowałam rosyjski/gruziński przysmak do własnych potrzeb.
Nie dodałam czosnku, co pewnie jest zbrodnią na mchali, ale mnie smakuje już w tej wersji. Całkiem dobrze natomiast komponuje się z sosem jogurtowo-czosnkowym.
Kilka odmian mchali można bez trudu znaleźć na innych stronach kulinarnych, ale do działania zdopingowała mnie styczniowa KUCHNIA (2009)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz