piątek, 25 listopada 2011

kapusta do obiadu

Składniki

1/2 główki kapusty (ja używam tyle na obiad dla 6 osób)
2 marchewki
cebula
kawałek słoniny lub boczku
ocet
cukier
pieprz
sól




Przygotowanie

Kapuste poszatkowac i ugotować.Gdy kapusta będzie miękka to należy ją odcedzić i zrobić w niej dołek (robie to z lenistwa bo nie chce mi się sparzać cebuli) i wrzucić do  kapusty skrojona w kostke cebule i startą marchewke na drobnych oczkach i przysypać to warstwą kapusty.
Gdy cebula sie parzy,należy pokroić w drobna kostke słonine i zesmażyć na patelni,gdy skwarki będą gotowe wrzucić je razem z tłuszczem do kapusty.
I na końcu zalewa:
100ml wody,dwie łyżki octu i łyżka cukru-wszystko zagotwać i połączyć z kapustą (zalewe podaje w przybliżeniu,bo to zależy jaką kto lubi.Ja ją zawsze robie na oko w zależności jaki mam dzień i smak,raz mam kapuste bardzo kwaśną a raz słodszą).

Jest to jedna z ulubionych surówek do obiadu mojej rodzinki.
Surówka można również robić z kapusty kiszonej pomijając oczywiście zalewe,bo kapusta ta już jest sama w sobie kwaśna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz