poniedziałek, 30 stycznia 2012

Pizza na Extra grubym spodzie .!

Składniki

Ciasto [jedna porcja]:
>30 dkg mąki
>2/3 szklanki letniej wody
>1,5 dkg drożdży (świeżych)
>0,5 łyżeczki soli
>4 łyżki oliwy
>1 jajo

Dodatki:
>ja do mojej pizzy użyłam wędlinę,pieczarki, odrobinę pomidorów i ogórków oraz paprykę i obowiązkowo żółty ser (wiadomo że każdemu smakuje coś innego)
>oraz ketchup przecierowy (z dużą zawartością pomidorów oraz bez konserwantów) lub opcjonalnie tradycyjny sos do pizzy



Przygotowanie

UWAGA : Na prezentowanych zdjęciach pizza jest wykonana z dwóch porcji (tzn.ciasto). Nie myślałam że ciasto będzie aż tak grube. Robiłam pizzę pierwszy raz ;)

Najlepiej użyć dość dużej miski, gdyż ciasto po wyrośnięciu zajmuje naprawdę sporo miejsca.
1. Do miski wsypujemy mąkę, sól,wbijamy jajo oraz kruszymy drożdże. Do tego wszystkiego dodajemy letnia wodę.
2. Dokładnie łączymy ze soba wszystkie składniki, aby ciasto miało jednolitą konsystencję. Oczywiście nie szczędzimy siły ;)
3.Gdy składniki zostaną już połączone dodajemy oliwę i wyrabiamy dalej ciasto.
4.Po dokładnym wyrobieniu ciasta przykrywamy miskę suchą ściereczką bądź ręcznikiem i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
5. Ja odczekałam ok 1,5 godziny. Po tym czasie ciasto pięknie wyrosło tak że miałam go pełną miskę ;)
6. Wcześniej przygotowaną blachę należy wysmarować margaryną bądź masłem i najlepiej posypać bułką tartą aby ciasto nie przywarło do dna.
7. Przekładamy ciasto na blaszkę. Ja użyłam takiej jak do pieczenia ciast.
8. Ciasto posmarowałam ketchupem przecierowym. Można użyć sosu.
9. Następnie na sosie ułożyłam odrobinę żółtego sera.
10. Teraz pora na ułożenie wszystkich dodatków.
11. Pizzę piekłam ok 30 min w temp. 150 stopni w piekarniku elektrycznym z włączonym termoobiegiem.
12. Przed końcem pieczenia pizzę posypujemy obficie lub mniej obficie żółtym serem (zależne od upodobań).
13. Pizza gotowa ! Można się zajadać.

Bardzo polecam ten przepis, gdyż wykonanie ciasta jest naprawdę łatwe.!
Załączam kilka zdjęć:

Pieczarki najpierw musiałam upróżyć:

Ciasto po wyrobieniu ale przed wyrośnięciem:

Gotowa pizza:

To by było na tyle ;) Mam nadzieje że ktoś odważy się wykonać pizzę z tego przepisu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz